Átadtuk a Holdudvar parkot








A programok épp annyi látogatót vonzottak, melyet még elbírt a park mérete, szerencsére nem sérültek a gyepes területek sem. Az előző napok heves esőzései miatt sok alámosás volt a dombokon, sétányokon, a problémás területeket egész héten, még szombat reggel is takarították a kivitelező és a közterület-felügyelet munkatársai.Az átadás több okból sem jelenti a fejlesztés lezárását.
A garanciális időszakban javításra kerülnek azok a hibák, melyek a műszaki átadás során rögzítésre kerültek – többek között javításra kerül a futópálya alámosott része – mely egy korábbi közmű-munka hiányos helyreállítása miatt történt, itt a megoldásra való felszólítás megtörtént -, illetve néhány aszfaltozási hiányosság is.Az év végéig még lakossági, közösségi programok is lesznek majd a parkban, várhatóan július végétől.Mind az átadó napján, mind a megelőző napokban sok érdeklődés, bejelentés érkezett a játszótéren és tinirészen található sziklák kapcsán. Ezek a sziklák a tervezői koncepció részeként kerültek ki a parkba, funkcionálhatnak ülőfelületként is, de elsősorban tereptárgyak és nem játékeszközök, vagy bútorok. A játszótéri játékok a szikláktól megfelelő védőtávolságban kerültek kihelyezésre, a kivitelező pedig az önkormányzat kérésére lecsiszolta a kövek élesebb felületeit. Az ilyen jellegű, természetes formák használata a játszótereken egyre elterjedtebb, célja, hogy a gyerekek a játszóeszközökön túl találkozzanak minél természetesebb anyagokkal, formákkal is.
Érkeztek visszajelzések a csúszdák anyagával kapcsolatban. Korábban műanyag csúszdák voltak a parkban, ezek helyére időtállóbb, strapabíróbb fém csúszdák kerültek. Bár a fém nagy hőségben a műanyagnál valamivel jobban felmelegszik, a kivitelezés során a tervezettnél több fa került a csúszdák környékén elültetésre, melyek hamarosan majd kellő árnyékot fognak adni. A játszótéren található holdkomp köré szintén jóval több fa került ki, mint ahogy a tervekben szerepelt, itt is az volt a cél, hogy az árnyékolás néhány éven belül természetes módon megtörténjen.Reméljük, hogy a megújult parkot gyorsan megszeretik majd a környéken élők, vigyáznak rá és az új funkciók a környező társasházak közösségi életének erősödését segítik.
A parkban kikerült a házirend is, melyet az itt élő közösség, közösségi tervezés keretében együtt alkotott meg.
Június 22-én ünnepélyes átadó a Holdudvar parkban

Parkhasználati közösségi tervezés 2. alkalom
JÁTSZÓTÉR
Mindenki egyetértett abban, hogy a játszótéren érdemes nyitvatartást bevezetni, más időbeosztásban a téli és másban a nyári időszakra. A nyitás egységesen 9 óra lehetne, a zárás télen 18 óra, nyáron pedig 21 óra. Megfogalmaztuk, hogy a dohányzás és alkoholfogyasztásegyértelműen tiltandó a játszótéren, és kutyával nem látogatható a park ezen területe.
SPORTKERT
Az óvodánál lévő sportkert és a park egészén átfogó futópályával kapcsolatban két alapvető szabályt fogalmazott meg a közösség: a futópályát csak gyalogosan ajánlott használni, tehát jó lenne a guruló, kerekes eszközzel (rollerrel, nyuszimotorral, kerékpárral, babakocsival, kerekesszékkel, kerekes szatyorral stb.) való közlekedést mellőzni. Ez részben a futók zavartalanságát hivatott biztosítani, részben a futópálya állagának megóvása miatt fontos. Felmerült még, hogy a később idekerülő street-workout pályát feltehetően hangos zenekíséretében is fogják majd használni, ezért a megjelenők egyetértettek abban, hogy egy erre vonatkozó ajánlás is fontos lehet, hogy a hangos zenehallgatás ne zavarja az óvoda és iskola működését. Ehhez kapcsolódóan merült fel az eszközök rendeltetésszerű használatának kérése az ide kihelyezendő táblán.
TINIRÉSZ
A tinirész kapcsán sokan megfogalmazták, hogy a dohányzás tiltása felesleges, hiszen az ott valószínűleg elkerülhetetlen, helyette inkább a tisztaság és az eszközök megóvására vonatkozóan érdemes lehet valamilyen kreatív formában egy szlogent, kérést kitenni ezen a területen, ami a fiatalokat rábírja arra, hogy vigyázzanak az utcabútorokra, és dobják ki maguk után a szemetet.
CSÚSZDAPARK
A gyerekek biztonsága érdekében a csúszdákra ki lesz helyezve, hogy milyen korosztály számára ajánlott a használatuk.
KÖZPONTI TÉR ÉS PIHENŐKERT
A vízjáték kapcsán felmerült a működés programozásának igénye, főleg az éjszakai órákban a teljes leállítás. A tisztaság megőrzése miatt kutyát maximum pórázon lehet majd bevinni a térre.
KUTYABARÁT ZÓNA
Az április 10-i alkalomhoz hasonlóan a kutyás parkhasználat kérdésével is foglalkoztunk. A legutóbbi alkalommal már megfogalmazásra került, hogy ha megengedett a póráz nélküli sétáltatás, de időkorláthoz kötött, az a kutyások számára is elfogadható. Ezen a vonalon indult el a beszélgetés, ami először a két dombnál kijelölt kutyabarát zóna kapcsán vetődött fel, amit esténként egy kutyás csapat egyszerre szokott használni, egy körülbelül este 19 és 21 óra közötti idősávban.A jelen lévők közül többen azonban azt fejezték ki, hogy amikor a kutyás csapattól függetlenül, egyénileg sétáltatnak kutyát, az esti, vagy hajnali órákban, akkor szeretnék a park nagyobb részét használni, hiszen az esti idősávban másokat nem zavarnak ezzel. A kérést azzal is alátámasztották, hogy ha ilyen formában, az esti óráktól kora reggelig van lehetőség a póráz nélküli sétáltatásra, akkor ez egy sokak számára elfogadható és ennél fogva betarthatóbb szabály is, mintha csak egy-két órára van korlátozva a póráz nélküli sétáltatás.
A jelenlévők végül a következőkben egyeztek meg:
A csoportos, „bandázós” kutyázás csak a dombokon, a kutyabarát zóna területén lenne engedélyezett, reggel 6 és 7 valamint este 19:30 és 21 óra között, mert ez az az idősáv, amikor - a tapasztalatok szerint -, másokat már nem zavar a kutyák intenzív jelenléte. Amennyiben valaki egyénileg sétáltatja a kutyáját, az este 19.30 után, egészen reggel 7-ig megteheti a kutyabarát zónán kívül is, de csakis a park burkolt és füves területein (vigyázva a növényzetre, elkerülve az egyébként is körbekerített játszóteret stb.). Ez természetesen csak akkor működhet, ha a kutyaürülék összeszedésére egységesen minden gazdi figyel, illetve a gyakorlat mutatja majd meg, hogy ez a közösségi számára elfogadható-e és nem okoz-e konfliktust a parkot használó közösségben.
Általános, minden területet érintő intelmeket is megfogalmaztak a résztvevők. Kérésként megfogalmazva kellene figyelmeztetni majd a parkba étkezőket arra, hogy ne szemeteljenek, vigyázzanak a tisztaságra, az utcabútorok épségére, a növényzetre, és ne etessék a galambokat, mely utóbbi sajnos egyre nagyobb problémát okoz, ráadásul tiltott is.A park bejáratain túl érdemes lehet a házirendet kifüggeszteni a társasházakban is, hogy még nagyobb legyen az „elérése”. Megfogalmazódott az az igény is, hogy a park megnyitása után néhány hónappal érdemes újra leülni és átgondolni, mennyire működőképesek a gyakorlatban ezek a parkhasználati szabályok, miben van szükség módosításra, esetleg szigorításra vagy épp enyhítésre.
Köszönjük mindenkinek, aki időt és energiát szánt arra, hogy megvitathassuk a házirend kérdéseit!
Parkhasználati közösségi tervezés 1. alkalom

Újabb lezárási ütem

👉sárgával jelöltük azt a részt, ami várhatóan mobilkerítéssel elzárt lesz, május végéig -----> ezen belül a Bécsi út felől majd lehet HASZNÁLNI A DOMBOKAT, KUTYASÉTÁLTATÁSRA!
👉szaggatott zöld vonallal jelölve az a két sétányrész, ami most nem kerül lezárásra, de a burkolati munkák egy része itt még hátravan, tehát ideiglenes lezárás előfordulhat itt is.
👉kékkel jelöltük a sportkertet, ami májusig ugyan nem lesz zárva, de a megnyitás időpontja egyelőre még bizonytalan.
------ > Mindezeken felül az óvoda bejáratainak környékén még számítani kell aszfaltfelújítási munkákra, ezek időpontja az időjárástól függ, a gyalogos közlekedés pedig alternatív útvonalakon biztosítva lesz.
Folytatódnak a munkák a Holdudvar park játszóterén

- központi tér közösségi térrel, plázzsal, színpaddal, vízjátékkal
- csúszdapark és tini-rész
- Holdudvar játszótér
Januárban folytatódhatnak a munkák
Ünnepi munkarend a parkban

December 20-tól december 31-ig már biztosan nem fognak dolgozni a parkban, de a központi területek (csúszdapark, központi tér) valamint a sportkert területe továbbra is zárva marad, hiszen itt később folytatódnak majd a munkák.
Az aszfaltozási munkák végeztével park körbejárható lett, tehát az eddig átadott területek mellett visszaadták a közlekedésnek a Bécsi úti társasházak előtti területet, valamint ideiglenesen megnyitják a játszótér és sportkert közötti sétányt is, bár ez még került aszfaltozásra. Egyedül a közpnti részen nem lehet majd átközlekedni.
2019-ben az időjárástól függően indulnak majd el a munkák januárban. Új lezárásként várható majd a játszótér lezárása és bontási munkálatai.
Kikerültek az új építési hálók

Újra járható a Bécsi úti társasházak előtti sétány

Már sokan vártak erre, hisz a legtöbb itt élőnek kerülnie kellett a sétányon zajló munkák miatt.
Ismét zajlanak a munkák a leendő sportkert területén

A leendő sportkert területén egy szórt burkolatú sétány vág majd keresztül, két oldalt pedig egy-egy sportlétesítmény várja a sportolni vágyókat. Ide kerülnek egyrészt a korábbi, kifogástalan állapotban lévő fitnesz eszközök, valamint a Nemzeti Szabadidős-Egészség Sportpark program által installálásra kerülő hasizom és hátizom erősítő, valamint tolódzkodó-húzódkodó eszközök. Utóbbi egy sikeres pályázat eredménye, melynek keretében a kerület több része is kap majd egy-egy kisebb sportparkot.
Újabb lezárás a játszótér mellett

- a lezárt területet ki lehet kerülni a játszótér mellett, az ideiglenesen kialakított, murvás gyalogúton, azonban ezt várhatóan időnként munkagépek is keresztezik,
- kerülni lehet az óvoda felé is, részben murvás, részben aszfaltozott területen
Sakkasztalok a központi téren
Újabb lezárás a parkban

Folytatódnak a munkák a központi téren

Elkészült az óvoda és cukrászda közöti sétányrész

Szépül az iskola előtti sétány

Padok, szemetesek és új kandeláberek érkeztek

Az általános iskola melletti, szórt burkolatú területen új kerékpártárolók kihelyezése kezdődött el. Ezek a tárolók igen stabilak és biztonságosak, hasonló kerékpártárolók a park más pontján is lesznek majd.
Új lezárási térkép a Holdudvar parkban.

Az aktuális lezárási térkép a parkban

- A Vörösvári út felől érkezve az óvodát, a gyámügyi osztályt, az általános iskolát és az orvosi rendelőt az óvoda első nagy, lépcsős bejárata felől, az épület melleti járdán lehet majd megközelíteni.
- Az Igazság Gyógyszertár továbbra is üzemel, bejárata, megközelítése nem változik.
- A Gera Cukrászdát szintén az óvoda felől, vagy az Ágoston utcai parkoló felől lehet megközelíteni.
- Az Ágoston utcai társasházakat legkönnyebben a parkoló felől érdemes megközelíteni.
- A Bécsi úti társasházakat szintén a parkoló felől ajánlott megközelíteni, a csúszdaparkon át közlekedve.
Hamarosan használható lesz a hátsó kert - elkészült a park egy része!

- a régi burkolatok és alépítmények bontása
- új, aszfalt burkolatú sétányok kialakítása
- új, szórt stabilizált burkolatú sétányok kialakítása
- új zöldterületek kialakítása, termőfölddel való feltöltése
- lépcső felújítások, új lépcsők és feljárók építése
- a szolgáltatóháznál lévő korlátok felújítása, festése
- a szolgáltatóháznál lévő burkolatok egy részének felújítása
- növények telepítése
- öntözőrendszer kialakítása
- kiszáradt, beteg és balesetveszélyes fák kivágása
- az e területre eső futópálya kialakítása, gumiburkolattal való ellátása
- új kandeláberek telepítése
Újabb lezárás a parkban - kezdődik a harmadik ütem
Lezárások a parkban, megindult a bontási munka!

A második lezárási ütemben már nincs lehetőség a mobilkerítés mellett közlekedni a fitnesz park mellett, javasolt útvonal a gyalogosok számára a Bécsi út felőli sétány és a parkot keresztező sétányok a Bécsi út és Vörösvári út között. A második ütemben új lezárás történt meg az Óbudai Nagy László Általános Iskola és az óvoda, Gyámügyi Osztály, valamint az orvosi rendelő épülete között. Ebben az ütemben a gyalogos közlekedést a mobilkerítés melletti, murvás sétányok könnyítik meg - ezeken akadálytalanul elérhető a gyámügy bejárata valamint a rendelő is. Az általános iskola az udvara felől közelíthető meg.
Elkezdődött az építkezés!

Piknikkel ünnepeltük a kivitelezés kezdetét




A piknikre sokan jöttek azok közül, akik már a tervezésen is velünk tartottak, sokan jöttek a környező társasházakból. Nagy körben megmutattuk a terveket, az organizáció várható ütemezését és az első lezárás várható alaprajzát is.

Projektindító közösségi piknik a parkban

A 2015-ös közösségi tervezésen megálmodott tervek végre megvalósulhatnak! 2018. májustól indul a Holdudvar park fejlesztése, a fővárosi TÉR_KÖZ pályázat támogatásával.
A projekt indulását egy közösségi piknik keretében szeretnénk megünnepelni, melyre mindenkit szeretettel várunk! A piknik délután 14 órakor kezdődik a park központi terén. Velünk lesz az Óbudai Felelős Gazdi Program csapata, akik kutyás lounge-zsal, játszóházzal, kutyás játékokkal várják az érdeklődőket. Programjuk keretében chip-leolvasás és egészségügyi tanácsadás is lesz.
A gyerekek számára a CELLUX CSOPORT tart kézműves játszóházat, melynek témája az űrhajózás lesz. A gyerekek újrahasznosított anyagokból fognak csillagászati-űrhajós játékokat alkotni. A pikniken finom falatokkal, frissítőkkel és élőzenével járunk minden kedves érdeklődőt!

Kutyás takarítás az ÓBUDAI FELELŐS GAZDI program keretében

Április 7-én kutyás takarítást szervezett a Holdudvari Óbudai Kutyások csoportja és az EBOVO Egyesület. A cél az volt, hogy még több kutyásnak mutassanak jó példát a parkban található kutyakaki összeszedésével. A III. kerületi parkfejlesztéseknél, parkhasználatnál visszatérő téma a kutyás jelenlét a zöldterületeken. A közösségi tervezéseknél előfordul, hogy külön alkalmat is szánunk annak, hogy a kutyások és nem kutyások közötti konfliktusokat enyhítsük. Sok feszültség kiindulópontja egyszerű, hiszen rendszeres, visszatérő panasz hogy sok gazdi nem szedi össze kutyája után az ürüléket. Emiatt általánosan sok támadás éri a kutyásokat, még azokat is, akik felelősen gondolkodnak.

A Holdudvarban működő, aktív kutyás csoportot az EBOVO Egyesület is támogatja, akik nemrég indították el Óbudán a FELELŐS GAZDI PROGRAMOT. Mivel a Holdudvar park közösségi tervezésénél a kutyás téma erősen jelen volt - ennek eredménye például az, hogy lesz szabadon kutyázós zóna a parkban - a csoport szerette volna erősíteni a felelős kutyatartás példáját, és megszervezték a takarítási akciót a parkban.

A borús idő ellenére sokan csatlakoztak a kezdeményezéshez, melyen a III. kerület közterület-felügyelete is képviseltette magát. A parkban a lelkes önkéntesek segítségével megvalósulhatott a kutyás takarítás, mely példaértékű akció volt és remélhetőleg sok-sok kutyásnak jó példát mutat majd.
Organizációs tervezés beszámoló

Az eseményen velünk tartott az Újirány Csoport is, akik a tervvel kapcsolatos kérdésekre válaszoltak. A tervezés előtt felelevenítettük a Holdudvar park fejlesztésének előzményeit, beszéltünk a közösségi tervezésről és arról, hogy mi történt 2015 óta. A park fejlesztése várhatóan 1 évig tart, tehát sok ember életére, mindennapjaira lesz hatással. Ezért is fontos, hogy az ütemezést pontosan megtervezzük és igyekezzünk egyeztetni a környéken élőkkel, valamint az itt található intézményekkel. Mivel a lakossági egyeztetést már megelőzte egy intézményi egyeztetés, tudtuk, hogy az Óbudai Nagy László Általános Iskola és az Ágoston utcai Művészeti Óvoda működése milyen ütemezést teszt lehetővé az intézmények előtti területen. Külön egyeztettünk az Orvosi Rendelő és a Gyámügy vezetőivel az intézmények megközelíthetőségéről. A várható ütemezést egy prezentáció formájában mutattuk meg, feltüntetve, hogy a park egyes szakaszai milyen időszakban kerülnek fejlesztésre, és hogy a lezárások alatt hogyan tudnak közlekedni a gyalogosok és a park környezetében élők. Megosztottuk azt is, hogy az ütemtervben rögzítésre kerülnek a parkban szokásos közösségi alkalmak is, például a ballagás, ami főleg a 2018 június közepi időszakot érinti majd, és a park központi területét.

Organizációs tervezés 2018.03.08-án

A park fejlesztésének ütemezésére vonatkozóan egy újabb lakossági alkalmat hirdettünk meg. Ennek keretében a kivitelezés ütemezésének lépéseit, időbeosztását beszéljük át.
2018. március 8-án az organizációs tervezés keretében megmutatjuk az ütemezési terveket és bárki megoszthatja az azokkal kapcsolatos véleményét, ötleteit, gondolatait. A cél az, hogy a kivitelezés okozta kellemetlenségeket csökkentsük és időben felkészüljünk a munkálatokkal járó ideiglenes változásokra.
Helyszín: Esernyős kávézó, 1033 Fő tér 2. KAMARATEREM
Időpont: 2018. március 8. 17:30
Az esemény facebook meghívója >>>
2018-ban indul a kivitelezés

Az Együttműködési Megállapodás már megkötésre került, a fővárossal történő Támogatási Szerződés megkötésére pedig várhatóan 2018 első hónapjaiban kerülhet sor. A Támogatási Szerződés után kezdődhet el a kivitelezési munka előkészítése. A jövő év első hónapjaiban egy újabb lakossági fórumot hirdetünk majd meg a projekttel kapcsolatban. Ezen a fórumon megnézzük a kiviteli terveket és a fejlesztés organizációját (az építkezések és lezárások ütemezése) alakítjuk ki a megjelenőkkel közösen.
A Holdudvar projekt a HADRIANUS FEJLESZTÉSI PROGRAM része. A program tartalmazza az Önkormányzat városfejlesztési terveit és projektjeit, 2020-ig. A közterek felújítása kiemelt része a programnak, ennek keretében közösségi tervezéses módszerrel épülnek újjá Óbuda-Békásmegyer közterületei.
A programról bővebben itt tájékozódhat >>>
A kerületi önkormányzat ezzel a tartalommal indult a 2016-os TÉR_KÖZ pályázaton:

Építés és eszközbeszerzés
- központi tér kulturális programok befogadására (színpad, nézőtér)
- ping-pong és sakkasztalok
- pihenő sétány idősebbeknek (padok, asztalok, ivókút)
- csúszdapark és tini bandázó rész
- játszótér
- sportkert (street workout és fitnesz)
- futóút
- kulturális, helytörténeti és egyéb programok, helyi intézmények bevonásával (Óbudai Kulturális központ, Óbudai Múzeum stb.)
NYERT A KÖZÖSSÉGBEN TERVEZETT HOLDUDVAR!
Óbuda egyik nyertes projektje a már említett Holdudvar park revitalizációja, ami az összes projekt közül a legtöbb támogatást kapja, 449 millió forintot. Maga a park egy olyan helyen van, amit sokan ismernek, mégis el van dugva: a Bécsi út-Vörösvári út villamosvégállomás közelében a tízemeletes házak közé zárt zöldterületről van szó. Ezt tuningolná fel jelentősen a kerület, aminek a tervezésébe az Óbuda-Békásmegyer Városfejlesztési Kft. szakértelme révén sok más óbudai projekthez hasonlóan bevonták a helyieket is, közösségi tervezés keretében
A cikk teljes terjedelemben elérhető itt >>>
Ez a koncepcióterv teljes mértékben a helyi lakosság elképzelései alapján készült. A pályázat sikere a közösségi tervezés sikere is!

Holdudvar - a közösségi tervezés alapján született koncepcióterv bemutatása
Holdudvar - harmadik tervezési alkalom
Holdudvar - második tervezési alkalom
Holdudvar - első tervezési alkalom
Holdudvar tervezésindító piknik
Holdudvar - a fejlesztés előtti állapot

Elindult a közösségi tervezés a Holdudvar parkban
A koncepciótervet készítő Újirány egy hét hetes műhely keretében az egész tervezési folyamatot transzparenssé tette. A folyamatban részt vevők megtapasztalhatták, hogy milyen egy tervezőcsapat részévé válni, milyen szépségekkel és nehézségekkel kell szembenézniük a tervezőknek (álmok, ötletek, lehetőségek és korlátok, feszes munkamenet és költségvetési szempontok…), és a csapatmunka szépségeivel is megismerkedhettek.

Az egyeztetések célja egy összehangolt koncepció kialakítása, vagyis hogy a résztvevők megegyezésre jussanak maguk között: külön-külön meglévő ötleteiket közös tervvé kellett formálniuk, amelyet a tervezési folyamat végén egy prezentáció keretben mutattak be a kerület vezetésének. Fontos cél az is, hogy a közös munka során a résztvevők olyan csapattá kovácsolódjanak, amely később a helyi közösségi élet motorjává válhat. A tervezési terület lehatárolás: Vörösvári út – Bécsi út – Váradi utca
Tervezőiroda: Új Irány Tájépítész Kft.
Hogyan zajlik egy közösségi tervezés?
A KÖZÖSSÉGI TERVEZÉS során a környéken élők néhány alkalommal találkoznak és közösen hoznak létre egy tervet a tér felújításával kapcsolatban. Az emberek elmondják az igényeiket és ezzel párhuzamosan jobban megismerik a többiek eltérő igényeit is. Aki például kutyasétáltatásra használ egy területet nem pont arra vágyik, amire egy idősebb lakó, aki kertészkedni szeretne, vagy egy anyuka, aki szeretné, ha a gyerekei játszani és sportolni tudnának a téren. Ezek a találkozók lehetnek nyílt fórumok, ahol bárki megoszthatja a csoporttal a vágyait és ötleteit, illetve műhely-gyakorlatok, ahol a terület konkrét berendezésén dolgozunk. A csoportmunka folyamán meghatározzuk és elhelyezzük a legszükségesebb funkciókat (pl. sportpályák, kutyafuttató, közösségi tér), infrastrukturális elemeket (lámpákat, utakat, padokat, stb.), illetve kitalálhatunk új térelemeket is (szökőkutat, játékokat, árnyékolókat).
A tervezésen tájépítész és tervező szakemberek is részt vesznek, akik szakmai szempontból segítik a közös munkát, elmondják mi kivitelezhető, milyen lehetőségei vagy korlátai vannak az adott területnek, illetve javasolnak, tanácsokat adnak a közösségnek. A közösségi tervezés végén megszülető, berendezett tér-alaprajzot a tájépítészek dolgozzák fel és az alapján megalkotják a szakmai koncepciótervet. Ennek bemutatása szintén a lakóközösség előtt történik, akik véleményezhetik a tervet és javasolhatnak változtatásokat. Ha a terv elfogadásra kerül, akkor a kivitelezési terv elkészítésén a sor, ami már minden információt és részletet tartalmaz a felújítással kapcsolatban.
A III. kerület (Óbuda-Békásmegyer) Önkormányzata 2015 óta minden közterület felújítást közösségi tervezéssel együtt valósít meg. Ez a tervezési módszer egyre népszerűbb, mert segítségével egyrészt összehozhatók az adott terület környékén élők, akik közösségi élete fejlődni fog a tervezés során, másrészt olyan felújítások valósíthatók meg, melyekkel a környéken élők valóban elégedettek lesznek és melyeket örömmel használnak majd.